3C Kommunikation

Göteborgs Stads mål är att alla intressenter och alla berörda ska känna till att projektet ska genomföras och varför det genomförs, när det startar och när det beräknas vara avslutat. Dessutom ska alla intressenter informeras löpande om hur arbetet påverkar omgivningen under genomförandet.

Kommunikationsansvaret är uppdelat på olika aktörer.

För byggherren gäller att planera kommunikationen ur ett helhetsperspektiv för projektet. Målsättningen är i första hand att berätta vad projektet innebär, syftet med arbetet och vad slutresultatet ska bli.

Utförarens ansvar är framförallt att löpande kommunicera till alla berörda om hur arbetet påverkar under tiden det utförs men utförarens har också ett ansvar att berätta vad som ska göras och varför arbetet utförs. Denna kommunikation sker framförallt via TrafikNytt (3CA).

Utföraren har också skyldighet att löpande informera väghållaren om det pågående arbetet via Trafik Göteborg och Göteborgs Stads Kontaktcenter.  Denna information hanteras huvudsakligen genom NyStart, Trafikkontorets system för hantering av starttillstånd i Göteborg, se Starttillstånd (3AA).



Senast uppdaterad 2016-10-13