Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Till kapitelmeny Direkt till innehåll
Arkivversion 2022:2

Arkivversion

Du är nu på en arkivversion av Teknisk Handbok. Gå till aktuell version av Teknisk Handbok

Foto: Jonas Andersson

Det är viktigt att säkerställa barn och ungas perspektiv i planeringen. De behöver kunna ta sig till sina målpunkter så som skola, kompisar, fritidsaktiviteter och service. De har också ett behov av utrymme för lek och vistelse. För att kunna utveckla sina fysiska-, mentala- och sociala förmågor behöver de ha möjlighet att utforska sin stad på egen hand på ett tryggt och säkert sätt. Det handlar även om att upptäcka staden med vuxet sällskap för att, i takt med mognadsgrad, kunna resa på egen hand. Genom att inkludera barnkonsekvensanalyser i stads- och trafikplaneringen kan vi arbeta med frågor som är relevanta för barn och unga på ett mer systematiskt sätt.

Läs mer i kapitlet 2IC Barnkonsekvensanalys .